Therapie bij Corine

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden voor Praktijk voor Psychosociale Therapie Bij-Corine

Algemeen
In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtgever: de partij die de opdracht geeft, zijnde een natuurlijke of rechtspersoon.

  • Opdrachtnemer: Praktijk voor Psychosociale Therapie Bij-Corine, gevestigd te Nunspeet. Opdrachtnemer levert persoonlijke therapieën aan zowel bedrijven als particulieren.

  • Cliënt: de persoon die feitelijk gebruik maakt van de dienstverlening van de opdrachtnemer.

  • Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden.

  • Offerte: een formele aanbieding van werkzaamheden van Praktijk voor Psychosociale Therapie Bij-Corine aan de opdrachtgever.

Toepasbaarheid
Deze voorwaarden maken deel uit van iedere overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, tenzij hiervan uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken. De voorwaarden zijn bij het aangaan van de overeenkomst bekend bij beide partijen.

Totstandkoming van de overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtnemer in opdracht van opdrachtgever uitgebrachte offerte door opdrachtgever is ondertekend en in bezit van opdrachtnemer is gekomen. Indien geen offerte is uitgebracht, komt de overeenkomst tot stand op het moment dat opdrachtnemer van opdrachtgever een schriftelijke bevestiging heeft ontvangen van het geven van persoonlijke (groep)sessies aan een of meerdere cliënten.

Offertes
Alle offertes zijn vrijblijvend, tenzij ze een termijn voor aanvaarding bevatten. Indien een offerte een vrijblijvend aanbod bevat en dit wordt door de wederpartij aanvaard, heeft deze het recht het aanbod binnen twee dagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.
Bij samengestelde prijzen bestaat geen verplichting tot levering van een gedeelte tegen een overeenkomstig gedeelte van de voor het geheel opgegeven prijs. De opdrachtnemer is bevoegd om ter uitvoering van het overeengekomen derden in te schakelen.

Verplichtingen van de opdrachtgever
Opdrachtgever is verplicht om alle informatie, zowel schriftelijke als mondelinge, die opdrachtnemer nodig heeft voor het opstellen van een offerte en het correct uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig ter beschikking te stellen. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de verstrekte informatie, ook indien deze van derden afkomstig is. Vertraging in de uitvoering door het niet tijdig verstrekken van benodigde informatie, materialen of faciliteiten is voor rekening van de opdrachtgever.

Geheimhouding
Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding van vertrouwelijke informatie die onder het beroepsgeheim valt, tenzij opdrachtnemer wettelijk verplicht is deze informatie te delen. Dit geldt ook voor persoonlijke dossiers die uitsluitend door de cliënt en opdrachtnemer kunnen worden ingezien.

Privacy en gegevensbescherming
Praktijk voor Psychosociale Therapie Bij-Corine behandelt alle persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorg en in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wij verwerken persoonsgegevens uitsluitend voor het doel waarvoor deze zijn verzameld en bewaren deze niet langer dan noodzakelijk.

Honorarium, kosten, tarieven
Het honorarium van opdrachtnemer is inclusief kosten die opdrachtnemer maakt ten behoeve van de opdracht, zoals materialen en zaalhuur, tenzij anders overeengekomen. Betaling dient zonder aftrek, korting of schuldverrekening te geschieden, voor de op de factuur vermelde datum.
Soms wordt individuele therapie gedeeltelijk vergoed. Vergoedingen vinden plaats vanuit de aanvullende verzekering en vallen onder alternatieve geneeswijzen of psychosociale zorg. Je hebt geen verwijsbrief nodig. Graag verwijs ik je door naar jouw zorgverzekering om hierover te informeren. Dit verschilt per zorgaanbieder en pakket.

Annulering en no-show
Indien een afspraak niet minimaal 24 uur van tevoren wordt geannuleerd, kan opdrachtnemer de sessie in rekening brengen. Hetzelfde geldt voor no-show (het niet komen opdagen zonder afzegging). De kosten hiervoor worden aan de opdrachtgever doorbelast.

Reclames
Reclames over de werkzaamheden dienen binnen 60 dagen na de datum van de verrichte dienst schriftelijk aan opdrachtnemer te worden gemeld. Reclames schorten de betalingsverplichting van de opdrachtgever niet op.

Opzegging en annulering
Opdrachtgever of opdrachtnemer kan de opdracht opzeggen indien de voortgang ernstig wordt belemmerd. Annulering door de opdrachtgever kan leiden tot het vergoeden van gemaakte kosten en winstderving.

Aansprakelijkheid
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuiste of onvolledige informatieverstrekking door opdrachtgever of cliënt. In geval van schade door een fout van opdrachtnemer die bij zorgvuldig handelen zou zijn voorkomen, is opdrachtnemer aansprakelijk tot een maximum van het honorarium voor de betreffende opdracht.

Overmacht
In geval van ziekte of arbeidsongeschiktheid van opdrachtnemer wordt gestreefd naar vervanging door een derde. Indien dit niet mogelijk blijkt, wordt opdrachtnemer ontslagen van haar leveringsplicht zonder dat opdrachtgever recht heeft op schadevergoeding.

Vervaltermijn
Vorderingsrechten vervallen na één jaar na het moment waarop opdrachtgever bekend werd met het bestaan van de rechten.

Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. De bevoegde rechter is de rechter in de woonplaats van opdrachtnemer.

Klachtenregeling
Ben je ontevreden over mijn begeleiding of heb je een klacht? Dan hoor ik dat natuurlijk graag, zodat we samen kunnen zoeken naar een passende oplossing.

Als we er samen niet uitkomen, kun je terecht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris via mijn beroepsvereniging, de NFG. Zij helpen je kosteloos bij het indienen en behandelen van je klacht. Je vindt hier meer informatie op.

Ik val onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) via de NFG. Als de klacht niet naar tevredenheid is opgelost, kun je een uitspraak vragen bij een onafhankelijke geschillencommissie, namelijk de Stichting Zorggeschil.

NFG logo